Indoorski Assen

Reizen

Stubaier-Gletsjer, AT

Zo 14 t/m Za 20 nov 2021
6 overnachtingen
5 dagen skipas
€1089
* VOL *

Reisbeschrijving

Op Zondag 14 november 2021 reizen we naar de Stubaier Gletsjer om met de echte liefhebbers de eerste bochten van het seizoen in de sneeuw te maken.
Na het verloren skiseizoen agv de coronapandemie, nemen we dit jaar meer tijd om weer lekker in te skiën. Editie 2021 wordt een reis van 7 dagen, 6 overnachtingen en 5 volle skidagen.

We gaan lekker veel skiën, eerst maar weer eens “op zoek naar onze voeten”, het tempo gaat geleidelijk omhoog. Als we op de piste zijn dan gaan we glijden, even stilstaan voor een algemene tip, truc, oefening of aanwijzing op maat, en weer door. Er zal stevig doorgeskied worden, we willen onze tijd vooral op ski’s besteden.

Het programma is gevarieerd. Tijdens de training ligt de nadruk op het verbeteren van de bestaande techniek en vaardigheden en het aanleren en oefenen van nieuwe, situatieve, technieken. We zoeken de “randjes” op.

Programma:

  • samen ontbijten;
  • uiterlijk 08:15 vertrek naar de gletsjer;
  • iedere trainingsdag zijn we van ca. 09:00 – 16:30 uur op de berg. Tussen de middag maken we een groepsgewijze stop van 45 minuten bij een eetgelegenheid op de gletsjer om te lunchen;
  • samen dineren;
  • het avond programma is vrij in te vullen.

Vind je het ook leuk om een toffe ski-foto van jezelf te hebben? We bieden je graag die mogelijkheid. Op een geschikte dag zullen we wat mooie afdalingen zoeken om professionele foto’s te maken.

Je kunt zelf aangeven of je wel of niet gefotografeerd wilt worden.

 

Als aandenken aan deze reis ontvang je dan een leuke actiefoto van jezelf. De foto is voorzien van ©Roosfoto logo en wordt in digitaal webformaat geleverd.

We verblijven in een fijn hotel in “Neustift im Stubaital”, op ruim 980 km van Indoorski Assen. Het verblijf is inclusief ontbijt en avond eten. Er zijn ruime 2 persoonskamers met badkamer en toilet. Er is een Duits sprekende staf, parkeren voor de deur, draadloos internet.

De reis is op eigen gelegenheid maar we brengen we je graag in contact met de andere reizigers. Meerijd afspraken zijn snel gemaakt. Gezellig, milieuvriendelijk en ‘t bespaart kosten.

Aankomst: Je kunt aan de vooravond van de eerste trainingsdag vanaf 15:00 uur inchecken.

Onbijt en diner: ‘s Morgens en ‘s avonds eten we gezamenlijk in het hotel. Ontbijt en diner zijn bij de prijs inbegrepen.

Lunch: ‘s Middags pauzeren we bij een restaurant op de gletsjer. Dit is voor eigen rekening.

De Stubaier Gletsjer is bijna het hele jaar geopend en staat bekend als het grootste gletsjer winterportgebied van Oostenrijk. De Stubaier Gletsjer heeft 38 km aan pistes en is zeer geschikt voor een trainingsprogramma op en naast de piste. Je kunt afdalen via vlakke en brede pistes maar ook in steil en smal terrein. Voor alle niveaus en technieken zijn er geschikte afdalingen te vinden. Het Gletsjergebied ligt tussen de 2300 en 3333 meter.

Het Stubaier Gletsjergebied bestaat uit een verzameling van verschillende gletsjers. De Daunkogelferner, de Schaufelferner en de Fernauferner vormen de belangrijkste gletsjers van het gebied. Je vindt er zeer uiteenlopend terrein, zowel vlak en breed als stijl en smal. De sneeuwcondities zijn op de Stubaier Gletsjer over het algemeen goed; krakende pistes en poeder naast de piste zijn geen uitzondering. Dat komt onder andere door de hoge ligging en door de expositie (Noord) van het gebied. In het najaar kan er al off-piste worden geskied.

Dit is een trip van, voor, met en door fanatieke skiërs, die samen met een groep leuke mensen al vroeg in het seizoen de echte sneeuw willen voelen. Tijdens de training ligt de nadruk op het verbeteren van bestaande techniek en vaardigheden en/of het aanleren en oefenen van nieuwe, situatieve, technieken. Zorg er daarom voor dat je fit en vitaal aan de reis begint.

We gaan er vanuit dat je al parallel kunt skiën op gevorderd niveau. Dat betekent dat je onder alle omstandigheden op een rode piste kunt afdalen. Met lange of korte bochten je tempo kunt controleren en op ieder gewenst moment tot stilstand kan komen.
Twijfel je of jouw vaardigheid passend is voor deze trip, neem dan contact met ons op. Tijdens de training kunnen we met ons programma iedereen verder op weg helpen met het vergroten van zijn of haar vaardigheid, kennis en kunde.

Er is slechts plaats voor maximaal 8 deelnemers. Jeroen en Martin geven de instructie en Roos doet de reisbegeleiding en fotografie. Deze geringe groepsgrootte hanteren we om de kwaliteit hoog te houden en iedereen persoonlijke aandacht te kunnen geven. Daarnaast is het van belang voor jullie en onze veiligheid.

Een dag op pad met een instructeur of gids vraagt meer energie en concentratievermogen dan “een dagje voor jezelf skiën”. We dagen je uit en laten niet alleen het lichaam maar ook de geest hard werken. Grenzen zijn persoonlijk en daarom is het belangrijk dat jij je grenzen kent en bij ons kenbaar maakt. Zo kunnen wij de beste route voor je uitkiezen en jou veilig en comfortabel laten afdalen.

Voor dit programma heb je een paar ski’s nodig waar jij in alle omstandigheden goed mee uit de voeten kunt. We adviseren een “all-mountain-front” ski, dan ben je met één ski overal klaar voor!

Heb je nieuwe materialen aangeschaft zoals bijvoorbeeld schoenen, dan is het handig die in Nederland al eens te testen. Na wat training op de rolbaan weet je zeker of de nieuwe boots lekker zitten of nog aangepast moeten worden. Voor aanvang van de reis ontvang je een materiaallijst. Mocht je nog vragen hebben over (je eigen) materiaal of over de aanschaf/ huur van de juiste materialen? Neem dan contact met ons op.
Het dragen van een helm is verplicht. We adviseren om je rug te beschermen met een rugbeschermer en een persoonlijke EHBO mee te nemen. Neem tijdens de trainingsdagen op de berg altijd genoeg te eten en te drinken mee, zodat je tussen de runs door even wat energie kunt bijvullen.

Reisverzekering

Het is verplicht om bij deelname aan onze programma’s in het buitenland een reis en ongevallenverzekering met Europese of Internationale dekking te hebben. Deze verzekering moet bijzondere risico’s van ongevallen bij bergsport buiten de gebaande paden en/of het skiën buiten de piste (opsporing, redding, etc.) dekken. Dit vanwege de hoge medische-, S.O.S.- en transportkosten in berggebieden en ter bescherming van jezelf als deelnemer.

Ben je zelf al verzekerd? Informeer bij je verzekeringsmaatschappij of ‘hooggebergterisico’ voldoende gedekt is en of het land van bestemming ook onder de dekking valt.

Annuleringsverzekering

Wij raden je aan een annuleringsverzekering af te sluiten. Deze sluit je af voor onverwachte gebeurtenissen, waardoor je niet meer op reis kunt gaan. Wij als organisatie hebben hier geen enkele invloed op en zullen je daarom de reissom niet restitueren. Om toch een compensatie te ontvangen voor de gemaakte kosten, is het verstandig om vooraf een annuleringsverzekering af te sluiten. De kans dat er iets gebeurt is helaas niet weg te nemen, maar je kunt zo wel de financiële teleurstelling voorkomen.

Kosten inclusief

 

  • 6 overnachtingen Hotel met halfpension en gedeelde tweepersoons kamer met eigen sanitair.
  • Er zijn een beperkt aantal eenpersoonskamers beschikbaar (meerprijs €16,- p.p.p.n.).
  • Hotel Gratis WiFi, Sauna, Lift, parkeerruimte, bushalte direct voor het hotel.
  • 5 dagprogramma’s 09:00 tot 16:30 uur.
  • 5 dagen begeleiding door Indoorski Assen instructeurs.
  • 5 dagen liftpas (maandag t/m vrijdag).

Totaal per Persoon € 1089

NB. Door het Coronavirus, de daarmee samenhangende maatregelen, en de onvoorspelbaarheid daarvan zijn we mogelijk genoodzaakt extra kosten door te berekenen. Je wordt daarvan altijd tijdig vooraf over geïnformeerd. Zijn deze extra kosten meer dan 8% van de reissom dan heb je de mogelijkheid kosteloos te annuleren.


 

Exclusief

  • Reis.
    Om kosten en milieu te sparen brengen we je graag in contact met medereizigers, meerijd afspraken zijn snel gemaakt.
  • Lunch en drankjes ’s.
    Middags pauzeren we bij een eetgelegenheid op de gletsjer.
  • Verzekering.
    Ongevallen verzekering (verplicht) en annuleringsverzekering
  • Ski uitrusting.
    Ski’s, stokken, schoenen, helm, etc.

Inschrijven

Ik ben al klant van Indoorski Assen

Reisvoorwaarden en corona garantie

1. Overeenkomst


1.1. Elke aanprijzing van de organisator is slechts een vrijblijvende uitnodiging aan opdrachtgever om een overeenkomst met organisator aan te gaan. De overeenkomst komt tot stand doordat de opdrachtgever mondeling (c.q. telefonisch) of schriftelijk (ook e-mail of via internet) een aanbod (niet uitsluitend, maar mogelijkerwijs in de vorm van een aanprijzing) van de organisator aanvaardt. De overeenkomst kan zowel rechtstreeks als via bemiddeling tot stand komen. De opdrachtgever ontvangt van de organisator of de bemiddelaar een schriftelijke bevestiging per e-mail van de overeenkomst.
1.2. De inhoud van de overeenkomst wordt mede bepaald door gegevens in de voor dat seizoen geldende publicaties omtrent voorwaarden van de organisator. De organisator zal hierin vermelden welke activiteiten en diensten zijn inbegrepen, welk minimum aantal deelnemers vereist is om de activiteit door te laten gaan en welk bedrag of percentage als voorschot betaald moet worden. Kennelijke fouten en vergissingen in een publicatie van de organisator zijn niet bindend. De organisator kan niet worden gehouden aan voorlichtingsmateriaal dat onder verantwoordelijkheid van derden is uitgegeven.
1.3. De opdrachtgever is verplicht voor of uiterlijk bij de totstandkoming van de overeenkomst alle persoonlijke omstandigheden van zichzelf en/of degenen namens wie hij de overeenkomst aangaat aan de organisator of diens vertegenwoordiger te melden voor zover deze van invloed kunnen zijn op een vloeiend verloop van het arrangement als uit te voeren opdracht. Deze verplichting geldt met name, maar niet uitsluitend voor relevante medische en conditionele omstandigheden.
1.4. De opdrachtgever kan desgewenst voorkeuren opgeven voor invulling van het arrangement. Voor zover mogelijk zal organisator trachten hiermee rekening te houden.
1.5. Degene die namens een ander een overeenkomst aangaat met organisator is jegens organisator mede hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit die overeenkomst voortvloeien, zoals de afnemer (degene die het arrangement geniet) dat ook is.
1.6. De opdrachtgever en elke deelnemer is verplicht om op elk verzoek van organisator een geldig identificatiebewijs te tonen.
1.7. Indien opdrachtgever een verandering van management of eigenaar ondergaat (een faillissement of surseance hieronder begrepen), heeft organisator het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.

 

2. Betaling


2.1. Het bedrag van de overeenkomst dient uiterlijk 42 dagen voor aanvang betaald te zijn.
2.2. Indien de overeenkomst tot stand komt meer dan 42 dagen voor aanvang en het bedrag van de overeenkomst EUR 250 (tweehonderdvijftig euro) overschrijdt, heeft de opdrachtgever het recht in twee termijnen te betalen. De eerste termijn (aanbetaling) bedraagt minimaal 20% van het totaalbedrag van de overeenkomst en moet binnen 8 dagen na de totstandkoming van de overeenkomst zijn voldaan. De tweede termijn bedraagt het restant van het bedrag van de overeenkomst en moet uiterlijk 42 dagen voor aanvang zijn voldaan.
2.3. Indien de overeenkomst tot stand komt binnen 42 dagen voor aanvang is de opdrachtgever verplicht het hele bedrag in één keer voldaan te hebben binnen 8 dagen nadat de overeenkomst is gesloten, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
2.4. Indien de overeenkomst tot stand komt binnen 72 uur voor aanvang dient opdrachtgever het bedrag onmiddellijk digitaal of telefonisch te betalen of op de plaats van vertrek te voldoen voor vertrek.
2.5. Indien de overeenkomst onmiddellijk voor aanvang van de uitvoering tot stand komt, dient te worden betaald voorafgaande aan de aanvang.
2.6. Boekingen die bij de organisator worden geplaatst en buiten het standaard arrangement vallen (waaronder bijvoorbeeld vliegtickets, transfers, hotels en materialen), dienen direct na, of uiterlijk binnen 5 werkdagen na het ontvangen van de opdracht, volledig te worden betaald door de opdrachtgever.
2.7. De opdrachtgever die niet betaalt binnen de overeengekomen termijn zoals beschreven in dit artikel, is van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling is vereist. De organisator is in dat geval gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk te ontbinden. De organisator is gerechtigd aanvullende schadevergoeding te vorderen voor alle ter zake van de overeenkomst reeds gemaakte kosten.
2.8. De opdrachtgever die niet tijdig betaalt is aan de organisator een rente verschuldigd van 1% per maand over het bedrag van de overeenkomst plus kosten vanaf de dag van verzuim, waarbij een gedeelte van een maand voor een maand wordt gerekend. Voorts is opdrachtgever gehouden tot vergoeding van alle redelijke kosten van de inning van de vordering, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, met als minimum 15% van het gevorderde bedrag.


3. Prijs


3.1. Op verzoek van de opdrachtgever brengt de organisator offerte uit voor een in overleg overeengekomen arrangement. De organisator is vrij om tijdelijke arrangementen of activiteiten tegen een speciaal tarief aan te bieden.
3.2. De prijs in publicaties geldt in principe per persoon, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. Deze prijs omvat alleen de diensten en voorzieningen die in de publicatie zijn omschreven.
3.3. De organisator behoudt zich het recht voor tot 20 dagen voor aanvang de prijs te verhogen of te verlagen in verband met wijzigingen in de vervoerkosten met inbegrip van brandstofkosten, verschuldigde heffingen en/ of de toepasselijke wisselkoersen. De organisator is verplicht deze prijswijziging zo spoedig mogelijk gemotiveerd aan de opdrachtgever mede te delen.
3.4. Indien de organisator besluit de prijs te verhogen heeft de opdrachtgever het recht de prijswijziging af te wijzen. De opdrachtgever dient de organisator zo spoedig mogelijk in kennis te stellen van zijn beslissing.
3.5. Indien de opdrachtgever de prijswijziging afwijst, heeft de organisator de bevoegdheid de overeenkomst op te zeggen. De opdrachtgever heeft in dat geval recht op teruggave of kwijtschelding van de reissom of een evenredig deel daarvan indien de reis reeds ten dele is genoten.


4. Informatie en reisdocumenten


4.1. Voor aanvang van een arrangement verstrekt de organisator de deelnemer een telefoonnummer voor noodgevallen en, indien van toepassing, nadere informatie over vervoer en documenten die in het land van bestemming of doorreislanden verplicht zijn.
4.2. Voor aanvang van een arrangement verstrekt de deelnemer de organisator de gevraagde persoonlijke informatie en, indien van toepassing, de gegevens overeenkomen met die in het paspoort of identiteitsbewijs.
4.3. Tenzij anders is overeengekomen en voor zover van toepassing zal de organisator de deelnemer uiterlijk 10 dagen voor aanvang de benodigde tickets, vouchers e.d. toesturen. Indien de deelnemer deze 5 dagen voor aanvang van het arrangement nog niet heeft ontvangen, is hij verplicht dit aan de organisator te melden.
4.4. Bij een arrangement in het buitenland dient de deelnemer in bezit te zijn van alle documenten die in het land van bestemming of doorreislanden verplicht zijn, zoals een geldig paspoort, eventuele visa, bewijzen van inenting et cetera. De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor controle van de door de organisator hierover verschafte informatie.
4.5. De organisator is niet aansprakelijk indien de deelnemer niet aan (delen van) het arrangement kan deelnemen wegens het gemis van een benodigd document. Alle gevolgen hiervan zijn voor rekening en risico van de deelnemer.
4.6. De organisator zal de deelnemer desgevraagd informatie verstrekken over de mogelijkheid tot het afsluiten van een annuleringskostenverzekering en een reisverzekering.


5. Wijzigingen door opdrachtgever


5.1. De opdrachtgever kan de organisator voor aanvang verzoeken de overeenkomst te wijzigen, onverminderd het recht van de organisator in staat te zijn dit verzoek niet te honoreren. Vanwege organisatiekosten van wijziging is opdrachtgever EUR 50,- plus eventuele wijzigingskosten aan de organisator verschuldigd per wijziging. Indien het bedrag van de gewijzigde overeenkomst meer dan 10% lager is dan de eerdere overeenkomst, is op het restant de annuleringsregeling zoals bedoeld in artikel 6 van deze voorwaarden van toepassing.
5.2. Een deelnemer die verhinderd is om aan het arrangement deel te nemen kan zich – na door deelnemer verkregen toestemming daartoe van de opdrachtgever – door een ander laten vervangen onder de volgende voorwaarden:
A. de plaatsvervanger moet voldoen aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden en de voorwaarden strekkende tot uitvoering van de overeenkomst;

B. het verzoek tot in-de-plaats-stelling dient uiterlijk 7 dagen voor aanvang van het arrangement schriftelijk bij de organisator te worden ingediend;

C. de voorwaarden van de bij de uitvoering van het arrangement betrokken dienstverleners verzetten zich niet tegen de in-de-plaats-stelling.
5.3. De opdrachtgever is verplicht alle kosten gemaakt ten gevolge van de in-de-plaats-stelling, aan de organisator te vergoeden.


6. Annuleringen door opdrachtgever


6.1. De opdrachtgever wordt aangeraden een annuleringskostenverzekering, een ongevallenverzekering en/of een reisverzekering af te sluiten.
6.2. De opdrachtgever is verplicht een ongevallenverzekering af te sluiten met uitgebreide dekking (ook dekkend in alpine/ bergterrein) ten behoeve van het arrangement.
6.3. De opdrachtgever kan de overeenkomst alleen annuleren door middel van een aangetekende brief aan de organisator. De datum van ontvangst van de brief door organisator geldt als annuleringsdatum.
6.4. Bij annulering door de opdrachtgever is hij in ieder geval het volgende verschuldigd aan de organisator:
1. tot 42 dagen voor aanvang: de aanbetaling, zijnde minimaal 20% van de arrangementsprijs;
2. binnen 42 dagen (inclusief) tot 28 dagen voor aanvang: 35% van de arrangementsprijs;
3. binnen 28 dagen (inclusief) tot 14 dagen voor aanvang: 50% van de arrangementsprijs;
4. binnen 14 dagen (inclusief) voor aanvang of later: 100% van de arrangementsprijs;
5. in geval van boekingen die zijn geplaatst en buiten het standaard arrangement vallen (waaronder bijvoorbeeld vliegtickets, transfers, hotels en materialen): 100% van de additionele kosten. Dit geldt ook indien de opdrachtgever zonder te annuleren geen gebruik maakt van de boeking.

 

7. Wijzigingen door organisator


7.1. Op grond van gewichtige, onverwijld aan de opdrachtgever mede te delen omstandigheden is de organisator gerechtigd het aangeboden arrangement en/of activiteit te wijzigen. Gewichtige redenen zijn in elk geval alle redenen die verband houden met de veiligheid van organisator, opdrachtgever of deelnemers. Indien mogelijk zal de organisator de opdrachtgever een alternatief aanbieden dat het specifieke karakter en de aard van het arrangement of de activiteit zoveel mogelijk intact laat en past binnen het afgesproken budget van de opdrachtgever en dit onverwijld meedelen.
7.2. De opdrachtgever kan de wijziging zoals bedoeld in artikel 7.1 afwijzen, mits het alternatief een wezenlijk ander karakter heeft dan de oorspronkelijke overeenkomst of de wijziging de opdrachtgever op andere wijze nadeel van meer dan geringe betekenis oplevert. De opdrachtgever die de wijziging afwijst, moet dit zo spoedig mogelijk aan de organisator melden. De opdrachtgever heeft in dit geval recht op volledige restitutie van reeds betaalde gelden met aftrek van het gedeelte dat betrekking heeft op de reeds -genoten of kosten vergende onderdelen van het arrangement.
7.3. Het arrangement of de activiteit vindt ook bij slecht weer en/of condities doorgang, tenzij hierover vooraf schriftelijk andere afspraken zijn gemaakt. De organisator zal zich bij slecht weer en/of condities inspannen het programma zodanig aan te passen dat de hinder voor deelnemers wordt beperkt. Activiteiten kunnen door de organisator worden geannuleerd indien het doorgaan ervan volgens de organisator niet zinvol is of niet uit te voeren is in verband met o.a. maar niet uitsluitend de veiligheid.
7.4. De uitvoering van de overeenkomst is afhankelijk van plaatselijke (weers)omstandigheden en/of condities.
7.5. Deelnemers aan arrangementen of activiteiten die niet begeleid worden door de organisator, zijn zelf verantwoordelijk voor een programmawijziging indien de situatie dat vereist. Bij arrangementen of activiteiten onder leiding van een vertegenwoordiger van de organisator heeft deze het recht het programma in overleg met de deelnemers te wijzigen indien de situatie dit vereist.


8. Opzegging door organisator


8.1. De organisator heeft het recht tot 14 dagen voor aanvang de overeenkomst op te zeggen indien het aantal aanmeldingen kleiner is dan het vooraf gepubliceerde minimum aantal deelnemers.
8.2. De organisator heeft te allen tijde het recht de overeenkomst op te zeggen in geval van gewichtige omstandigheden die onvoorzienbaar en niet te verhelpen of te vermijden zijn zoals (burger)oorlog, terreur, politieke onrust, natuurrampen, voedselschaarste, algemene stakingen et cetera. De organisator is verplicht de opdrachtgever onverwijld en met opgaaf van redenen van de opzegging op de hoogte te stellen.
8.3. Bij opzegging door de organisator wegens de in artikelen 8.1 en 8.2 genoemde omstandigheden voor aanvang van het arrangement of de activiteit heeft de opdrachtgever recht op volledige restitutie van de reeds betaalde gelden. De organisator zal zich inspannen de opdrachtgever een arrangement of activiteit van vergelijkbare kwaliteit aan te bieden, zo mogelijk in dezelfde periode.
8.4. Indien de organisator besluit een arrangement of activiteit wegens de in artikel 8.2 genoemde omstandigheden te onderbreken na aanvang, is hij verplicht zich in te spannen voor een veilige terugkeer van elke deelnemer. De eventuele extra kosten hiervan zijn voor rekening van de deelnemer. Indien de organisator door voortijdige terugkeer aanzienlijke kosten bespaart, heeft de deelnemer recht op zijn deel hiervan.
8.5. Ernstige tekortkomingen in de uitvoering van de overeenkomst door de opdrachtgever of deelnemer(s), zoals een oneigenlijk gebruik van ter beschikking gestelde materialen, geven de organisator het recht tot onmiddellijke opschorting van haar verplichtingen, in het bijzonder terugname van de door haar ter beschikking gestelde materialen en/of staking van de activiteiten. De organisator kan in dit geval de overeenkomst ontbinden door middel van een mondelinge verklaring aan de opdrachtgever of deelnemer, mits deze gevolgd wordt door een schriftelijke verklaring aan de opdrachtgever of deelnemer binnen vijf werkdagen. De organisator heeft recht op volledige vergoeding van alle kosten en schade door de opdrachtgever en/of deelnemer.


9. Verplichtingen voor de deelnemer


9.1. De opdrachtgever en/of deelnemer is verplicht bij de totstandkoming van de overeenkomst alle persoonlijke omstandigheden van zichzelf en/of degenen namens wie hij de overeenkomst aangaat aan de organisator of de vertegenwoordiger van de organisator te melden voor zover deze van invloed kunnen zijn op een goed verloop van het arrangement of de activiteit. Deze verplichting geldt met name voor alle relevante medische en conditionele bijzonderheden. Iedere deelnemer aan activiteiten in of op het water dient in het bezit te zijn van een erkend zwemdiploma of het ontbreken daarvan vooraf bekend gemaakt te hebben aan de organisator.
9.2. De deelnemer Is verplicht voor aanvang van het arrangement of de activiteit een adequate ongevallenverzekering af te sluiten. Slechts in opdracht van de deelnemer of opdrachtgever kan de organisator zorgen voor een adequate reis-, ongevallen of aansprakelijkheidsverzekering. De organisator treedt daarbij uitsluitend op als intermediair en garandeert uitdrukkelijk niet dat schade krachtens deze verzekering zal worden vergoed.
9.3. De deelnemer is verplicht tot naleving van alle aanwijzingen van de organisator of diens vertegenwoordiger om de goede uitvoering van de overeenkomst te bevorderen.
9.4. De deelnemer is verplicht het ter beschikking gestelde materiaal te gebruiken op een wijze waartoe het krachtens zijn aard en de overeenkomst is bestemd. De deelnemer dient eventuele gebreken bij ontvangst van het materiaal te melden en vast te laten leggen. De deelnemer mag geen wijzigingen in het materiaal aanbrengen of dit aan derden in gebruik geven zonder toestemming van de organisator. De deelnemer stelt de organisator zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk bij het eind van de overeenkomst, op de hoogte van beschadiging of verlies van materialen. Voor een reparatie-opdracht is vooraf toestemming van de organisator vereist. De deelnemer zal het ter beschikking gestelde materiaal aan het einde van de overeenkomst op de vooraf afgesproken plaats overdragen aan een vertegenwoordiger van de organisator en wel in dezelfde staat als waarin de deelnemer het heeft ontvangen en zo schoon als mogelijk. De organisator is gerechtigd zo nodig extra kosten voor schoonmaak, zoekacties, vervoer en berging van materialen, aangiften van vermissing e.d. aan opdrachtgever en/of deelnemer in rekening te brengen.
9.5. De deelnemer die zodanige hinder of last veroorzaakt dat daardoor de uitvoering van het arrangement of de activiteit in sterke mate wordt bemoeilijkt of kan worden bemoeilijkt, die de veiligheid van zichzelf of anderen in gevaar brengt of die op onverantwoorde wijze omgaat met natuur en milieu, kan door de organisator of diens vertegenwoordiger van (verdere) deelname aan het arrangement of de activiteit worden uitgesloten. Alle hieruit voortvloeiende extra kosten zijn voor rekening van de uitgesloten deelnemer of de opdrachtgever onder wiens verantwoordelijkheid deze deelnemer deelneemt.
9.6. Indien de deelnemer afwijkt van de aanbevolen route of het aanbevolen tijd- of reisschema en hierdoor extra kosten moet maken, zijn deze kosten voor rekening van de deelnemer.
9.7. Bij vliegreizen dient de deelnemer, eventueel met hulp van een vertegenwoordiger van de organisator, uiterlijk 72 uur voor het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis deze te conformeren bij het kantoor van de luchtvaartmaatschappij. Bij alle reizen dient de deelnemer zich uiterlijk 24 uur voor het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis bij de organisator of diens lokale vertegenwoordiger te vergewissen van het exacte tijdstip van vertrek. De gevolgen die voortkomen uit het nalaten hiervan komen geheel voor eigen rekening van de deelnemer.
9.8. De organisator houdt zich het recht voor om fotografische of andere opnamen die tijdens het arrangement of de activiteiten zijn gemaakt, te gebruiken voor promotiedoeleinden.
9.9. Indien de deelnemer de leeftijd van 17 jaar nog niet heeft bereikt en niet wordt vergezeld door tenminste een meerderjarige dient de deelnemer de organisator in het bezit te stellen van een verklaring van geen bezwaar die is ondertekend door zijn/haar wettelijke vertegenwoordiger dan wel dient deze wettelijke vertegenwoordiger het inschrijfformulier of de overeenkomst mede te ondertekenen.
9.10. De deelnemer is en blijft zelf verantwoordelijk voor de inschatting of hij/zij in voldoende conditie is om desbetreffende activiteiten te beoefenen.
9.11. Elke deelnemer is verplicht voor aanvang van de activiteiten binnen een arrangement te verklaren dat de deelnemer de risico’s van de activiteiten kent en de mogelijke schadelijke gevolgen daarvan heeft geaccepteerd ter vrijwaring van de organisator voor aansprakelijkheid van schade met een andere oorzaak dan dood of letsel.


10. Aansprakelijkheid van de organisatie


10.1. Deelname aan arrangementen en/of activiteiten geschiedt voor risico van opdrachtgever en/of deelnemer. Behoudens in geval van opzet of grove schuld van de organisator zelf, is de organisator niet aansprakelijk voor enige vorm van schade, waaronder gevolgschade, die opdrachtgever en/of deelnemer lijden als gevolg van ongevallen die gebeuren tijdens de arrangementen en/of activiteiten, tenzij en voor zover uitsluiting van aansprakelijkheid wettelijk niet geoorloofd mocht zijn.
10.2. De organisator is slechts aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een materieel gebrek in de door hem geboden faciliteiten indien dit materiële gebrek aan de organisator kan worden toegerekend, tenzij dit gebrek niet te wijten is aan zijn schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
10.3. De organisator is in ieder geval niet aansprakelijk voor materiële schade die het gevolg is van:
A. omstandigheden die zijn toe te rekenen aan de deelnemer, zoals het niet hebben van een noodzakelijk reisdocument, een ontoereikende gezondheid of conditie, een ontoereikende persoonlijke uitrusting, onjuist handelen of niet-handelen, overschatting van de eigen vermogens of het negeren van instructies;

B. het zich, bewust of onbewust, (laten) deelnemen aan een te moeilijke activiteit waarvoor deelnemer de fysieke of conditionele vereisten mist; en/of indien de deelnemer zich niet aan één of meerdere veiligheidsvoorschriften houdt; en/of zijn of conditie van deelnemer of diens materieel niet voldoende was om de desbetreffende activiteit te beoefenen;

C. handelingen en invloeden van niet direct bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken derden; omstandigheden die niet te wijten zijn aan de schuld van de organisator en die krachtens de Nederlandse wet of de in het maatschappelijk verkeer geldende normen niet in redelijkheid aan de organisator kunnen worden toegerekend.
10.4. De opdrachtgever en/of deelnemer worden geacht een passende ongevallen-, reis en annuleringsverzekering af te sluiten. Organisator is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor materiële schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat, of op grond van de hieraan voorafgaande zin wordt geacht te bestaan, uit hoofde van een reis-, ongevallen en/of annuleringsverzekering.
10.5. Indien de organisator toerekenbaar tekort komt in de nakoming van de overeenkomst betreffende een arrangement dat valt onder de wettelijke bepalingen op de reisovereenkomst, is de organisator aansprakelijk voor vergoeding van de schade die het rechtstreekse gevolg is van de achterwege gebleven prestatie tot maximaal een bedrag van driemaal de reissom, tenzij gezien de oorzaak van de aansprakelijkheid uit de wet uitdrukkelijk anders voortvloeit. De aansprakelijkheid van de organisator voor derving van reisgenot is beperkt tot ten hoogste eenmaal het bedrag van de reissom.
10.6. De in dit artikel opgenomen uitsluitingen en/of beperkingen van de aansprakelijkheid gelden ook ten behoeve van werknemers en andere vertegenwoordigers van de organisator, het boekingskantoor en betrokken dienstverleners, alsmede hun personeel, tenzij de wet dit uitsluit.
10.7. Indien zich bij de uitvoering van een arrangement onverhoopt een gebeurtenis voordoet, die tot aansprakelijkheid van organisator leidt, zal die aansprakelijkheid onverminderd wettelijke minimum beperkt zijn tot het bedrag of de bedragen waarop de door organisator gesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft, verminderd met het eigen risico dat de organisator onder zijn aansprakelijkheidsverzekering draagt.


11. Aansprakelijkheid van de opdrachtgever of deelnemer


11.1. De deelnemer en/of de opdrachtgever is jegens de organisator aansprakelijk voor schade of enig ander nadeel dat wordt veroorzaakt door het doen of nalaten van haarzelf, of door haar “toegelaten” derden.

 

12. Klachten


12.1. Indien de deelnemer een tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst constateert, dient hij deze zo spoedig mogelijk te melden bij de betrokken dienstverlener, opdat deze een passende oplossing kan treffen. Indien de tekortkoming niet binnen redelijke termijn wordt opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van het arrangement of de activiteit, moet deze zo spoedig mogelijk worden gemeld aan de organisator of diens vertegenwoordiger ter plekke. De communicatiekosten worden door de organisator vergoed, tenzij blijkt, dat deze redelijkerwijs niet hadden behoeven te worden gemaakt.
12.2. Indien de klacht ter plaatse niet naar tevredenheid behandeld wordt, kan deze uiterlijk binnen 14 dagen na afloop van het arrangement of de activiteit schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend bij de organisator. Heeft het arrangement of de activiteit geen doorgang gevonden dan geldt ter indiening van de klacht een termijn van een maand na de oorspronkelijke aanvangsdatum.
12.3. Iedere aanspraak uit welke hoofde dan ook, als ook ieder recht op ontbinding van de overeenkomst, vervalt bij niet tijdige melding doch in ieder geval 1 (één) jaar na afloop van het arrangement of de activiteit of, indien het arrangement of de activiteit geen doorgang heeft gevonden, één jaar na de oorspronkelijke aanvangsdatum.


13. Geschillen


13.1. Op alle door de organisator te sluiten overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. De rechtbank te Assen is te allen tijde bevoegd.

Corona garantie

  1. Jouw avontuur gaat door
    Naast een grote impact op ons dagelijks leven, heeft het coronavirus ook een grote invloed op jouw vakantieplannen. Teveel droomreizen zijn al geannuleerd of omgezet in een voucher. Indoorski Assen garandeert dat we er alles aan doen om jouw Indoorski Assen avontuur door te laten gaan. Maar we garanderen ook dat jij je geld terug krijgt als dat niet lukt.
  2. Er is (bijna) altijd een alternatief

    Wij willen net zo graag weer op reis en zijn specialist in het aanpassen aan veranderende situaties. Gaat jouw bestemming van code geel naar oranje, verplaatsen we de reis naar een veilige en vergelijkbare locatie. Mocht het ons toch niet lukken, krijg je van ons je reissom terug. Hieronder lees je alle details over de voorwaarden die op dit moment gelden (vanaf 15.12.2020, laatste update 19.04.2021).

    Als het gaat om jouw Indoorski Assen reis en corona zijn er twee mogelijk situaties. De eerste, door reisbeperkingen moeten we jouw reis aanpassen of annuleren. De tweede, jij wilt (of moet) jouw reis annuleren. De details en onze oplossingen:

  3. Onze oplossingen
    Jouw Indoorski Assen reis en corona

    Er zijn een aantal redenen waarom Indoorski Assen jouw reis niet uit kan voeren:

    • De Nederlandse overheid geeft een negatief reisadvies (code oranje of rood) af voor jouw reisbestemming.
    • Je reisbestemming stelt een quarantaine-plicht in voor reizigers uit Nederland.
    • Het specifieke dal/skigebied/hotel wordt gesloten.

    Dan bieden we jou deze opties:

    Optie 1: alternatieve reis. Je gaat gewoon op reis, naar een alternatieve bestemming waarvoor geen negatief reisadvies geldt. De prijs, data, programma en voorwaarden blijven, indien mogelijk, hetzelfde. Indien goedkoper, krijg je het verschil terug.
    Optie 2: Voucher. We zetten jouw volledige reissom om in een coronavoucher. Deze voucher is 1 jaar geldig en te besteden aan alle producten en diensten van Indoorski Assen.
    Optie 3: geld terug. We betalen de reeds betaalde reissom binnen 8 dagen terug.

    Zelf je reis annuleren

    Houd zelf de controle over je vakantieplannen. Je hebt de mogelijkheid om je reis te annuleren, zonder opgave van reden. Indien je zelf annuleert krijg je:

    • 65% van je reissom terug als je minimaal 28 dagen voor aanvang van je reis annuleert.
    • 50% van je reissom terug als je minimaal 14 dagen voor aanvang van je reis annuleert.
    • geen geld terug als je binnen 14 dagen voor aanvang van je reis annuleert.

zorg dat je voorbereid, fit en vitaal aan je reis begint

Kom vooraf trainen op de rolbaan

Methodisch

Stap voor stap

Effectief

Fit de sneeuw in

Fun

Functionele voorpret

error: Deze content is beveiligd !!